fredag 20 maj 2016

Dag 8

Jag ligger fortfarande i sängen.
Det har sina fördelar att studera på distans men det här är första gången sen jag började med det för 6 månader sedan som jag inte stiger upp när klockan ringer.

Jag försöker vara snäll mot min kropp nu.
Igår hade jag huvudvärk hela eftermiddagen.
Tog två alvedon för att jag inte stod ut tillslut och för att det där psykologi arbetet har deadline idag.

Så idag är jag snäll mot min kropp.
Försöker ignorera det faktum att jag ofta har huvudvärk dagarna innan mens.
Försöker räkna var i processen Lilla Frö är.
Kan det va kört?
Får jag mens i början på nästa vecka?

Vill inte.

Är fortfarande trött och har ett svagt subtilt illamående.
Vill att Lilla Frö ska vara kvar.

Önskar att tiden gick att spola fram.
Vill veta hur Lilla Frö mår.

2 kommentarer:

  1. Hej på dig! Jag ska berätta lite hur jag själv gjorde i väntan på ett resultat. Så får du ta till dig det som känns bra. Läs om biverkningarna som man kan få av vaginaltabletterna, tro mig, alla möjliga grav symptom som jag upplevde (stora bröst, lite yr, trött) var faktiskt bara biverkningar från medicinen. Det fick mig att inse att jag inte borde känna efter så mycket utan bara acceptera att det bara var medicinen och att jag faktiskt inte kan göra så mycket mer. En annan sak var att jag gick till biblioteket och lånade böcker om spädbarn :) insåg att jag verkligen inte vet något om bebisar så varför inte lära sig om det medan man väntar på svar? Visste du till exempel att när man ammar så dröjer det ca 10-15 min innan bebisen får i sig riktiga mat mjölken, innan det är det bara en mjölk som mest släcker törsten. (Det hade jag ingen aning om, ni får gärna rätta mig om jag läst fel) När jag sedan är gravid så kommer jag säkert bara vara intresserad av vad som händer i kroppen just då. Att umgås med folk som inte vet vad man går igenom var också väldigt skönt. Då kände jag att jag fick tänka på annat. Hoppas att detta hjälper dig lite iaf! Stor kram //Yllen

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig. Hoppas allt är ok. Mår du bra?var med dig från första bloggdag.

    SvaraRadera