lördag 7 maj 2016

Femton

Efter en extra undersökning igår får jag pausa sprutorna under helgen.
Trots min relativt låga dos hormoner har jag producerat 15 äggblåsor redo att plockas ut nästa vecka.

Min fertilitet är det inget fel på som läkaren berättade för oss redan vid första besöket.
Det borde ju vara ett gott tecken.

Hur min kropp sedan hanterar hela ''spermie i ägget'' situationen är ju svårt att veta eftersom det aldrig hänt hittils.

Det är svårt att kissa med så många ägg i magen.
Jag mår även illa.
Plus 3 kg på vågen.

Det är lite läskigt men spännande att ni är ett par stycken som hittat hit nu, följer vår resa.
Välkomna.

4 kommentarer:

  1. Även jag hittade hit!
    Håller tummarna och hoppas att ni får ert lilla frö!

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande�� har precis genomgått min första IVF, som tyvärr inte tog sig. Men jag är så otroligt fascinerad över hur IVF ens är möjligt. Och såklart tacksam! Hoppas du får många fina ägg✊✊✊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, det är helt sjukt att det ens går. Kan inte förstå!

      Radera