fredag 13 maj 2016

Hej lilla Frö


Det här är vårt Frö. 
Läkaren var så impad för det lilla embryot delade sig framför våra ögon. 
Vi som aldrig sett ett två dagars embryo tänkte att det hörde väl till vanligheterna att den lilla barbapappan skulle skjuta ut en femte liten blobb från höften sådär. 

Det var en mäktig känsla att se sitt lilla Frö jobba mitt framför ögonen på oss, från fyra celler till fem, sekunderna innan hen skulle få flytta in i mig. Hen rörde sig ganska snabbt, fast som i slowmotion, svårt att förklara. Men helt otroligt att se. 

Läkaren förklarade att vårt embryo var starkt och besvarade min oro över hur jag skulle få hen att överleva med att det fanns inget jag kunde göra i denna del av processen. Det som avgör om vårt Frö växer vidare är bara hen själv. Mänskligheten har höga krav på dem som ska överleva en graviditet att om embryot själv anser att hens ''genetiska recept'' inte är starkt nog så slutar det helt enkelt att dela sig och det blir ingen graviditet. 

Så nu ska vi alltså bara vänta.

4 kommentarer:

  1. Wow! Så häftigt �� Heja lilla Frö! Fortsätt jobba och utveckla dig ✊����

    SvaraRadera
  2. Häftigt. Håller tummar och tår :) fick besked från kliniken nu att proverna var bra(överstimuleringen) så förhoppningsvis får jag tillbaka ett precis som du på söndag :)

    SvaraRadera
  3. Coolt�� heja heja✊✊✊

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk blogg! Gråter och känner om vartannat! Älskar din öppenhet! Vi står i kö för att få påbörja ivf efter att ha försökt i 1,5 år. Det är spännande och skrämmande på samma gång! Kommer följa er och önskar er stort lycka till! / Marlene

    SvaraRadera