fredag 14 oktober 2016

Fredagsfest

liveblogg:

Det är fredag och klockan är fem.
DJ:ns musik  överröstar sorlet bland alla helgfirare på afterwork och man kan riktigt känna pulsen och energin från alla gäster. Det både skålas och prålas, tjoas och tjimmas
Förväntningarna på helgen är stora. 

Jag väntar på min man. 
Han fyller år och vi har bestämt att ses här på ett glas och middag för att fira. 

Jag skulle offra mitt högerben för att få byta den här typen av kväll mot en hemmakväll tilllsammans med min man, en god middag och vårt barn i famnen. 

Istället sitter jag här och låtsas.
Låtsas att jag trivs.
Låtsas att jag är sådär ung, cool och förväntansfull över vad helgen har att erbjuda. 

Hur blev det såhär? 
Jag skulle ju ha en stor och bullrig familj med många barn? 
Istället sitter vi här.
Barnlösa även denna födelsedag.


Varför? 
Universum - varför?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar